Windows "CorePC", Windows "Core OS" nin manevi halefidir.

 Microsoft, işletim sistemini yapay zeka, daha hızlı güncellemeler ve daha iyi güvenlik ile modernize edecek "Windows 12" için büyük platform yükseltmeleri planlıyor


Bilmeniz gerekenler

  • Microsoft, Windows'un "modern" bir sürümünü oluşturmak için bir kez daha çok çalışıyor.

  • Proje CorePC olarak adlandırılır ve Windows 10X ile aynı hedefleri izler, ancak bunu gerektiren cihazlardaki eski uygulamalar için yerel destekle.

  • CorePC, PC donanımına bağlı olarak ölçeği artıran ve azaltan yeni Windows yapılandırmalarının yolunu açacaktır.

Microsoft, uzun yıllardır Windows platformunu modernize etmeye çalışıyor. Bu konudaki en son girişimi, eski özelliklerin ve uygulama uyumluluğunun platformunu hafif, güncellemeleri yüklemek için daha hızlı ve çok daha güvenli olma lehine soyan modüler, UWP öncelikli bir işletim sistemi sunmayı amaçlayan bir çaba olan Windows Core OS ile oldu.

Ne yazık ki, Microsoft, geleneksel PC form faktörleri için Windows Core işletim sisteminin bir sürümünü asla gönderemedi, ancak kesinlikle denedi. Windows 10X, Microsoft'un bu konudaki son girişimiydi, ancak proje, aylarca süren dahili testlerden ve Windows Core işletim sisteminin kendisinde yıllarca süren geliştirmelerden sonra 2021'de iptal edildi.

O zamandan beri, geleneksel form faktörleri için Windows Core işletim sisteminin bir sürümündeki hareket durma noktasına geldi ve artık geleneksel PC'ler için Windows Core işletim sisteminin üzerine bir ürün gönderme planlarının olmadığı söylendi. Ancak, şirketin daha modern rakipleriyle rekabet etmesine yardımcı olmak için Windows platformunu modernize etmeye çalışmakla bitmediğini duyuyorum.

Microsoft'un planlarına aşina olan kaynaklarıma göre, şirket bir kez daha Windows platformunu Windows Core işletim sistemi için üzerinde çalıştığı yeniliklerin çoğuyla modernize etmek için tasarlanmış, ancak eski Win32 uygulamaları için yerel uyumluluğa odaklanarak dahili olarak yeni bir proje üzerinde çalışıyor.

Proje kod adı CorePC ve Microsoft'un farklı form faktörlerinden yararlanması için Windows'un modüler ve özelleştirilebilir bir varyantı olacak şekilde tasarlanmıştır. Tüm Windows PC'ler eski Win32 uygulama desteğinin tam genişliğine ihtiyaç duymaz ve CorePC, Microsoft'un Windows'un "sürümlerini" farklı düzeylerde özellik ve uygulama uyumluluğuyla yapılandırmasına izin verir.

CorePC ile Windows'un mevcut gönderim sürümüne kıyasla büyük değişiklik, CorePC'nin tıpkı Windows Core OS gibi ayrı durumda olmasıdır. Durum ayrımı, tıpkı iPadOS veya Android'de olduğu gibi, kullanıcı ve üçüncü taraf uygulamalar tarafından erişilemeyen salt okunur bölümler aracılığıyla daha hızlı güncellemeler ve daha güvenli bir platform sağlar.

Windows'un geçerli sürümü devletten ayrılmış bir platform değildir, yani tüm sistem tek bir yazılabilir bölüme yüklenir. Sistem dosyaları, kullanıcı verileri ve program dosyalarının tümü aynı yerde depolanır. CorePC, işletim sistemini birden fazla bölüme ayırır ve bu da daha hızlı işletim sistemi güncellemelerini etkinleştirmenin anahtarıdır. Durum ayrımı, Chromebook'un eğitim sektöründeki rakip cihazlar için önemli olan daha hızlı ve daha güvenilir sistem sıfırlama işlevselliği de sağlar.

Microsoft, Windows Core OS vizyonunu spektrumun diğer ucundan ele alıyor. Windows Core OS, eski uygulama uyumluluğunun ek yükü olmadan Windows'u modern, yapılandırılabilir bir işletim sistemi olarak sıfırdan "yeniden oluşturma" çabasıysa, Windows CorePC tam Windows masaüstüyle başlar ve gerektiğinde eski uygulamalar ve iş akışları için yerel desteği korurken modüler, yapılandırılabilir bir sisteme bölmek için geriye doğru çalışır.

Kaynaklarım bana CorePC'nin Microsoft'un nihayet işletim sistemi ayak izi, performans ve yeteneklerde Chromebook'larla gerçekten rekabet eden bir Windows sürümü sunmasına izin vereceğini söylüyor. Düşük kaliteli eğitim PC'leri için tasarlanmış, yalnızca Edge, web uygulamaları, Android uygulamaları (Project Latte aracılığıyla) ve Office uygulamalarını çalıştıran bir Windows sürümü zaten dahili olarak erken testlerdedir ve Windows 60 SE'den kabaca% 75-11 daha küçüktür.

Microsoft ayrıca, Windows masaüstünün geçerli özellik kümesini ve yeteneklerini karşılayan bir CorePC sürümü üzerinde çalışıyor, ancak bu daha hızlı işletim sistemi güncellemeleri ve gelişmiş güvenlik avantajları için durum ayrımı etkinleştirilmiş. Şirket, çalışması için paylaşılan bir durum işletim sistemi gerektiren eski uygulamalar için Neon kod adlı bir uyumluluk katmanı üzerinde çalışıyor.

Son olarak, Microsoft'un CorePC'nin eski ek yükü azaltmak, AI yeteneklerine odaklanmak ve donanım ve yazılım deneyimlerini Apple Silicon'unkine benzer şekilde dikey olarak optimize etmek için tasarlanmış "silikon için optimize edilmiş" bir sürümünü denediğini duyuyorum. Şaşırtıcı olmayan bir şekilde, AI deneyimleri 2024'e girerken Windows için önemli bir odak noktasıdır.

Geliştirilmekte olan bazı yapay zeka özellikleri, Windows'un ekrandaki içeriği analiz etme ve şu anda görüntülenmekte olan bilgilere dayanarak projeleri veya uygulamaları hızlı bir şekilde başlatmak için bağlamsal istemler sağlama yeteneğini içerir. Windows ayrıca görüntülerdeki nesneleri ve metinleri tanımlayabilir ve kullanıcının bu öğeleri kolayca kesip başka bir yere yapıştırmasına izin verebilir. Bazı AI özelliklerinin çalışması için özel donanım gerekir.

Elbette, bu planlar, özellikler ve yapılandırmalar şimdi ile Microsoft'un CorePC ile cihaz göndermeye hazır olduğu zaman arasında değişebilir. CorePC'nin ne zaman hazır olacağına dair zamanlama havada olsa da, Microsoft'un 2024'te Windows istemcisinin Hudson Valley kod adlı bir sonraki ana sürümü için zamanında hazır olmasını istediğini anlıyorum.

Microsoft yetkilileri bu planlar hakkında yorum yapmayı reddetti.

Yorumlar